Combo de înțelepciune creștină din sursă unică

Cretinii spuneDin când în când mai tragem cu coada ochiului  la paginile de Facebook ale altora ca să vedem ce mai zice lumea. Prea des lumea respectivă zice lucruri atât de ieșite din comun, să zicem, încât simțim nevoia unui păhărel sau două de vodcă… Dar să revenim la ce ziceam mai devreme: din când în când tragem cu coada ochiului la paginile de Facebook ale altora. De data aceasta am găsit extrem de interesante comentariile pe care un anumit utilizator cu inițialele M.P. le-a făcut la diverse materiale postate la Resurse pentru ateism

nu-i nevoie de a citi carti.. [Interesant că opinii de genul ăsta sunt de obicei emanate de indivizi care evident nu au obișnuința cititului!] pt ca sunt scrise de oameni supusi greseli…unii in mai mare masura altii in mai mica… adevarul adevarat il vei afla doar dupa ce te cunosti pe tine insuti….doar din acel moment vei da crezare doar la ceea ce simti in profunditatea inimii….si doar atunci nu ai sa gresestI!!!

Totusi Dumnezeu (caci cred in El),ne-a dat darul cunoasterii,pt al descoperi,insa pe tot acest parcurs al cunoasterii desavarsite,apar elemente pro si contra unei idei sau altei idei…Nu e important asa de mult ce credem,ci sa credem si sa toleram posibilitatea,probabilitatea,existentei acelui Lucru,sau acelei Entitati Finale!!!

un loc de cult e mereu bine venit atunci cand se construiese

religia adevarata e accea care reprezinta personajele pozitive cu adevarat!!! [Serios? Deci religiile care prezintă personaje negative nu sunt religii adevărate sau nu sunt religii pur și simplu?] fara o credinta,fara un punct de referinta am fi fost total debusolati ,lipsiti de adevaratele valori ale familiei,dragostei,tolerantei,…s.a.!! Normal si e de regretat,ca sub aripa religiei s-au ascuns multi sarlatani si multe” hiene”infometate de putere…..si istoria explica bine cam ce au facut!!! insa hai sa nu amestecakm aceste doua poluri total diferite!!! …

Sunt multe de zis …...toti credem in ceva,fie ca e vorba de un Zeu sau fie ca e vorba doar de credinta intr-o gandire personalizata si creata de noi !!! Noi oamenii suntem o specie atat de complicata…. inca nu putem sa ne controlam instinctele,nu suntem capabili sa ne disciplinam mintea pt a evolua,suntem influentabili…si chiar si cei cu credinta batuta in cuie,se clatina in anumite imprejurari bine create de „adversari”sau pur si simpu de anumite evenimente cu efect puternic asupra constiintei!! Cei mai multi au nevoie de o credinta (nu religie) care sa aiba ca valori dragostea moralitatea…. acestora ,dragostea le trebuie „impusa”prin credinta…. ca doar prin simpla exprimare a ei,nu ar intetlege-o!!!! Oamenii inteligenti dar si cei intelepti nu au nevoie de asta pt ca ei sunt „naturali”… au in ADN modul lor de a fi buni,morali ,dragostosi,!!! poti fi ateu,comunist,insa daca fie prin acest dar mostenit ,fie prin experientele vietii ,pastrezi valorile dragoste,moralitate adevar atunci esti o persoana fericita,care Evolueaza !!!! 🙂

multi si-au facut zei inchipuiti si cred in ei!!! [Oh, the irony, it burns!] cele scrise in poza sunt citate care,cred eu faceau referire la acel tip de slujjitori simpli fara prea multa gandire care slujeau intai pe cei din jurul sau,preoti,comandanti,regi,imparati…si vorbele si poruncile lor,erau intelese ca si cum ar fi sinonime celor zise de Dumnezeu!!!

Pe lângă acestea, M.P. a mai inițiat el însuși câteva threaduri, la unele dintre care a contribuit cu comentarii suplimentare:

O turma fara Pastor e prada usoara hienelor!!!

  • o turma unita cu pastorul ei de incredere,e mai puternica decat orice lucru rau din afara ei!! Stai linistit ca o turma stie sa-si concedieze pastorul atunci cand acesta devine dictator lipsit de morala si dragoste fata de oile sale!! 🙂 vezi revolutiile trecute,si actuale… 🙂

In a Crede si anu Exista,nu avem nimic de pierut!!! Insa an Crede si Exista……… am impresia ca Emil cioran a zis astea… 🙂

  • Iti recomand Fratii Karamazov!!! Dostoievski a fost unul dintre cei mai atenti si percisi observator ale ambelor tabere!!! 🙂 sunt sigur ca nu ai sa regreti citind-o…poate ca ai citit-o totusi 🙂

Lipsa unei credinte in Ceva mai Presus de noi aduce cu ea : lipsa de moralitate,ura,lipsa de respect fata de gandirea si convingerile celorlalti (si celor mai multi ),! Da nastere la fenomene:ca pedofilia,prostitutia,crime ,droguri,violente de tot tipul!!! Cei mai pericuosi atei sunt cei imbracati in straie duhovnicesti,ajunsi acolo doar pt .interese materiale,putere,faima,respect fortat!!! La fel si ateii care au functii in politica,banci,functii de rang inalt,….oameni de stiinta!!! Ateismul are la baza materialismul rece.. Respect un ateu care nu e convins de „alternativa” numita credinta divina…insa nu accept ca el sa arunce cu noroi in ceea ce are la baza doar lucruri pozitive evolutive!!! Norocul este ca Dumnezeu e mare si vede …si ingaduie celui necunoscator,insa nu celui ignorant!! [Necunoscător și ignorant sunt același lucru, Preaistețimea Voastră!] Si mai iertator decat ar merita uniii!!! 

  • Coranul,nu l-am citit,insa se pare ca e cam dur sau poate e facut cu invatari aiurea,habar nu am,sau e inteles gresit!!! dar se vede ca are un efect cam aiurea..
  • Sincer sunt nu am cittit [Biblia] toata,insa sunt sigur ca mesajul e clar si pozitiv!! Dragostea fata de aproape,si alte chesti folositoare pt a fi echilibrat cat decat!! :)))))) Chestia pe care multi nu o intelegem,e Iertarea!!! ne depaseste.. fapul ca ni se cere a ierta anumite lucruri unele mai grave,pare o cerere prea mare pt noi!! Cand Isus a iertat pe cei ce au facut delicte „doar” prin faptul ca sau cait nu vom sti sa interpretam si sa o intelegem indeajuns…poate ca aici avem nevoie de mai multa credinta!! Oricum fiecare din noi am iertat pe cineva macar o data,pt ca si-a recunoscut greseala….sau din alte mortive… nu? [Chestia pe care mulți nu o înțelege e conceptul de „declarație autocontradictorie”.]
  • Biblia a fost scrisa si rescrisa si transcrisa de oameni supusi greseli,si cicumstantelor,anumite texte sunt sigur ca au fost scrise de preoti,si amatori,sau de supusi ai anumitor regi sai imparati… altii poate mai scriau si din ceea ce visau noaptea… sunt prea mic ca sa studiez aceasta carte prea mare!!! [Da, trebuie să fie cu atât mai dificil când cineva nu are obișnuința cititului…] Vezi si marii regizori,nin anumite motive,mai baga in filme cate un produs a une companii ,cate o fraza gandita de unul si altul,astaea toate insa nu umbresc adevaratul mesaj al filmului respectiv!!!
  • toti avem nevoie de un punct de referinta,de o busola pe mare,asa ca nu are rost sa ne batem cu pumnul in piept si sa mergem de aici pana in australia fara busola!!!
  • [După ce cineva i-a atras atenția asupra unor pasaje din Biblie care-i contraziceau afirmațiile asupra Bibliei:] Ahaa vedetI ca si voi credeti in pasajele acelea care va convin di Biblie!! insa mai repet o data!! a fost scrisa si rescrisa,pana azi s-au transmis si facut si erori fiwee voite fie nu..apoi sa traduci Biblia .nu-i usor…:)) in rest ce sa zic… uneori e mai bine sa va convingeti singuri..:si eu la fe:))
  • Vedeti?? de asta avem darul cunoasteri si libertatea de a zice si face ceea ce vrem!!! Pt a afla fiecare Adevarul la modul sau!!!
  • multe seamanapasaje din Biblie intradevar cu niste povesti ..ce sa zic…as da orice sa am in fata originalul,ca sa ma conving.:))) [Chiar presupunând că s-ar găsi pe undeva „originalul”, ce te face să crezi că ai fi capabil să procesezi greaca veche, aramamaica și alte dialecte ebraice antice, când nici măcar în românește nu te descurci prea bine?]
  • si daca Dumnezeu e un tip care gandeste la modul lui si noi nu-l intelegem ce am putea face noi?
  • Oricum fie ce o fi,…eu Cred in ceva ,…in Creatiune,in acel Ceva supranatural Bun..si mai presus de orice imaginatie!!!
  • [Isus] insusi a zis ca o sa fie multi falsi profeti,multi care se vor ruga la fete cioplite,multi care vor purata cuvntul Sau in desert!! astia sunt aceia,,cei pe care voi ii citati asa des!!!
  • nu sunt un bisericos sau religios,insa na..Cred in Acel Ceva!!! si ma simt bine!!! Ca daca nu exista ce pierd? dar daca nu cred si el Exista? o sa dau vina pe voi ca ati incercat sa ma faceti sa-mi pierd credinta?
  • Cand o sa am chef o sa demonstrez unuia din voi,ca El Exista!!! nar nu acum..aduceti-mi aminte peste o saptamana!!! :)) [Yeah… We’re not holding our breath.]
  • Basile…zi tata-l nostru si iti accept prietenia!! :)) pe bune!!! vad ca vrei sa tradezi grupu-l ..:))) fa-o cum trebuie 🙂 trebuie sa ma asigur ca ai peste 18 ani ca cine stie ce in belele dau!!! :)))
  • Nici macar nu sunteti artei…vreti doar sa fiti „diferiti” insa nu are rost:!!! Cea mai mare si frumoasa diferenta e acea de a fi bun si iubitor de Parinti semeni si de Creatori!!
  • Religia e una si credinta e alta…stiu si eu ca fanaticii religiosi au facut crime si alte alea..insa eu nu vb.ei..c
  • ne cam invartim in cerc!!! nu are rost!!! Nu vreau sa va umpu mintea cu ceea ce cred…am facut-o deja prea mult haha insa,nah,fiti si voi mai respectosi macar….caci fiecare dintre noi avem o viata si experiente traite,care ne fac sa ajungem la anumite concluzii.. Va respect ,pt ca si eu poate daca as fi in locul vostru as fi gandit la fel..poate..
  • Cred ca v-ar daparintii vostri o mama de bataie auzindu-va …hahaha Ciprian e mai okay 🙂 restu munca de lamurire nu asa:)):P
  • orice lucru esential in lume are forma cercului,globului!!! asa ca poate e bine sa ne invartim in cerc…poate ca in acest fapt consta Eternitatea…..te duci si ajungi unde ai plecat si tot mereu….la infinit…poate asa functioneaza universul de noi neanteles!!!
  • nu am treaba cu religia,ma intereseaza doar chestile interesante,si cele care ar putea fi utile pt noi,indiferent de tara sau cultura..!!! e cam aiurea sa negam chiar categoric anumite lucruri ale noastre..ale umanitatii… si eu sunt un fan al stiintei,zilnic,caut sa vad ce se mai descopera etc…insa toate trebuie cu moderatie …sa ne lasam „pile” si in stanga si in dreapta ,adica stiinta,si credinta…. si cred ca uneori stiinta se imbina cu credinta [Da. În genul literar numit fantasy.] si asta imi place!! in acest univers e loc pt toti insa e nevoie de armonie si speranta ca nu vom sfarsi ca niste cartofi prajit dupa impactul vreunui asteroid,sau a unei ezplozii solare sau te miri ce catasrofa !!! Caci totusi e o minune frumoasa faptul ca existam si ne luom de urechi aici pe facebook… fie intamplator ,fie dinainte stabilita,viata e cel mai extraordinar lucru pe care il vedem,simtim,si traim in acest univers!!! Din nimicul primordial,am trecut de la energie,la materie,de la materie la piatra,am ajuns sa fim micro,organisme,plante,animale,oameni….cred ca daca ne straduim vom ajunge ceva si mai greu ge crezut,super-oameni,semizei,zei…..cine poate sti si afla ? Doar Noi si Ei!!! Noapte buna copii!!!
  • In episodul urmator.maine daca am chef.va zic parerea mea desp.cum e format universul ,cum a luat nastere,despre noi,cum va fi,despre sfarsit,stiintific vorbind [MWHAHAAAAHAAH! Good one!] fara religie si alte chesti deranjante pt voi!!! P.s!!! 😛
  • Parerea mea poate parea si ofensatoare si ignorata…insa daca te uiti bine pe pagina aceasta,dedicata voua,ai sa vezi ce de ofense si aruncaturi de pietre sunt catre miliarde de prosti crestini ce cred ca si mine in Ceva!! Eu ca si voi,ca si orice om al planetei,gresesc,si imi cer scuze unde gresesc chiar daca nu-s convins.,imi cer scuze egal,caci e gratis!!! Sa fie clar,cu sunt adeptul unei religi,sau doctrine,insa ma accept si imi respect originea fizica si spirituala…ele sunt casele mele de bastina…Caut doar ce e bun si echilibrat in orice lucru,indiferent de culoarea spirituala sau convingere!!!
  • nu am cum sa zic nici macar indirect,ca nu-s crestin…pt ca sunt nascut de crestini,intre crestini si am crescut si traiesc intre crestini asa ca.. si tu mai mult ca sigur esti la fel poti nega insa nu alunga adevarul ca nu ai cum!!!
  • nu sunt un bisericos!!! Stiu atat cat am nevoie …si am sa mai aflu multe fara sa vreau poate!!!
  • Doar apreciez si respect si urmez religia doar atat cat imi trebuie nu o ofolosesc ca doctrina,ci doar ca tangentiez cu ea vreau-nu vreau!!
  • [D]in toata harababura asta eu caut adevaruri si exemple pozitive,caut motive care sa-mi demonstreze ca nu suntem o intamplare pe aceasta lume…ca e Ceva mai mult!!!..Nu ma cramponez in dogme si reguli stricte,insa tin cont de acele povete,vorbr din batrani,care au pozitivitate,valoare,etc!!! A fi crestin nu inseamna neaparat a te duce in biserica mereu,sau a urma sute de obiceiuri si reguli…inseamna (parerea mea) ,a fi un om normal ,inclinat catre evolutie,om care greseste,insa care face si bine..un om care nu exclude nici o posibilitate…!!!
  • Si mie mi se mai intampla sa muncesc duminica …si nu arunc cu pietre in nimeni ,iar daca din greseala se intampla sa fac asta,o fac pt .ai ajuta sa se fereasca de …pietre ii antrenez:)))

 

Acest articol a fost publicat în Elucubrații și etichetat , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

