Creștinii își dă cu părerea despre încrederea în biserică

Alaltăieri, la secțiunea „Spiritualitate”, Adevărul a publicat un articol intitulat „De ce românii nu îşi vor pierde încrederea în Biserică”. Presupunem că a venit ca replică la sondajele recente care au arătat că a scăzut „încrederea românilor în Biserică” (a se citi „Biserica Ortodoxă Română”, că aia vrea să spună majuscula). Înainte de a culege neprețuite perle de înțelepciune creștin-ortodoxă din comentarii, vom trece în revistă câteva cele produse de autorul articolului, din care primele – altele decât cea din titlul articolului – se găsesc deja în șapou:

  • Recent, un sondaj a tropăit prin presă cu ideea că românii își pierd încrederea în Biserică. Cred că așa ceva este imposibil. Căci pierderea încrederii înseamnă doar o credință falsă sau, mai biblic spus, pierderea a ceea ce nu ai dobândit.
  • Urmează un adevărat brain-storming. Căci lucrurile profunde cer oarecare timp de reflecţie. [Da, de acord, a urmat un brainstorming. Mai precis, exact ceea ce înseamnă brainstorming, spre deosebire de ceea ce are impresia autorul articolului că ar însemna: cuvântul nu desemnează o reflecție profundă asupra unui subiect, ci exact opusul – un proces de generare de idei în care, printre altele, primează cantitatea, iar examinarea critică a lor este amânată fără termen!]
  • Ei bine, cum credinţa este tocmai încrederea că vei atinge scopul credinţei tale (ce paradox uimitor între credinţă şi încredere [Nu, nu e paradox. Doar confuzie din partea ta asupra înțelesului cuvintelor pe care le folosești. O tautologie nu este un raționament valid.]), înseamnă că pierderea încrederii în Biserică este similară cu pierderea credinţei proprii, iar mai departe, cu neîmplinirea (ratarea) scopului ei. […] Pentru această situaţie, Hristos are însă un cuvânt scurt şi clar: sminteala. El defineşte tocmai situaţia nefericită în care, având o credinţă neclară în Hristos, ratezi întâlnirea cu El, deoarece te-ai lăsat înşelat pe drum de diverse ispite.
  • Apoi, s-a pomenit adeseori că Biserica nu se implică în societate, că este rece la dorinţele credincioşilor ei. Hazul nebun şi trist este că, în realitate, societatea (mai ales cea sterilă de religie, numită şi civilă, umanisto-secularistă) nu prea se mai preocupă de Biserică, acţionând haotic. Vrea programe sociale ale Bisericii, dar fără finanţare.[Nu, vrea ca banii pentru programe sociale să meargă în programe sociale, chestie care nu se întâmplă cu finanțările primite de BOR. A naibii treabă, Caritas, organizația de caritate a Bisericii Catolice, a avut constant mai multe programe sociale decât Biserica Ortodoxă deși primește de cel puțin 10 ori mai puțină finanțare de la stat!] Vrea un popor educat şi moral, dar nu vrea religie în şcoli (adică o educaţie a moralei). [Din nou confuzie asupra sensului cuvintelor. „Religie” nu e sinonim cu „moralitate”, iar religia – așa cum se face în școlile noastre –, e orice altceva decât educație și morală.] Vrea cultură şi identitate, dar se războieşte cu simbolurile religioase care dau identitate spirituală. [Da, pentru că impunerea unei identități nu e totuna cu alegerea ei, iar religie nu e totuna cu cultură!]
  • Să ne înţelegem, dragi tovarăşi şi fraţi. Biserica nu este un colhoz, care a primit „de sus“ un plan cincinal de implicare cu de-a sila în viaţa credincioşilor sau a societăţii. [Serios? Felul în care se manifestă BOR ar putea păcăli pe oricine. Mulțumim că ne-ai luminat!]
  • [A]m eu dreptul, ca privat, să întreb de banii altui privat, într-o instituţie privată, deşi este de interes public? [Sigur că da, atunci când banii acelui „alt privat, într-o instituție privată” vin din banul public!]

Și câteva din comentariile la articol brainstorming:

  • [D]atorita Bisericii nu am fost asimilati pana acum. 
  • Biserica nu are profit. Tot ceea ce presa considera a fi „profit” este, de fapt, veniturile fiecarei parohii in parte.
  • [S]tatul roman e dator la BOR.
  • Ortodoxia chiar a suferit in perioada ATEO-comunista, marturie sunt miile de victime din randul clerului si al laicilor. 
  • Necredinta in Dumnezeu, e o credinta pe invers, adica credinta in “opozitie”.
  • Evolutionismul in loc sa fie prezentata ca una din teorii, este promovata obsesiv ca un soi de dogma, pt multi e o o axioma, e piatra filosofala. 
  • Agaricii cu compas si echer la rever [adică masonii, pentru cine nu e la curent cu simbolistica respectivă], in special cei iluminati prin Bavaria, au incercat sa compromita Biserica si adevarurile Revelatiei dumnezeieisti, propunand diferite teorii potrivnice credintei in Dumnezeu si formuland critici la adresa crestinismului. 
  • De fapt nu-s chiar asa atei precum pretind, au o credinta ce se feresc sa o marturiseasca in public, de obicei.   Aflati pe patul de moarte, unii au regretat anumite aspecte ale vietii pseudoatee ai au marturisit Bisericii ca in realitate este vorba de un fel de cruciada pe invers, menita sa anihileze crestinatatea.
  • Teoria stiintifica tocmi de aceea este numita “teorie”, fiindca nu este un adevar demonstrat ci o … teorie care poate fi sustinuta cu success pe baza interpretarii unor date experimentale, fapte, etc. Cineva poate defini o teorie, la care altcineva pote raspunde cu alta teorie la fel de bine argumentata, de sens opus. Inteligent Design este o teorie la fel de bine argumenta ca evolutia. Intelligent Design este o teorie stiintifica care observa gaurile din teoria evolutiei. Principiul de baza se numeste „Irreducible complexity”. De exemplu o celula vie nu putea evolua din ceva mai putin complex, fiindca orice lucru mai putin complex n-ar fi putut functiona. Un alt principiu porneste de la faptul ca in decursul selectiei naturale genomul saraceste, fiind pierdute pe drum genele slabe, deci maimuta poate evolua cel mult intr-o maimuta mai puternica, dar nu intr-un om. Chestiunile acestea nu au legatura cu religia. Dar trebuie sa ai mintea deschisa si sa citesti si altceva decit articolele de propaganda care se pretind stiintifice.
  • proprietatile BOR sunt ALE NOASTRE. Biserica e a noastra. […] In plus, sunt credinciosii care dau bani bisericii. In acest fel Biserica a reusit sa reziste peste doua milenii, lucru ce nu s-a intamplat cu foarte multe imperii. 
  • Dawkins s-a inspirat din Biblie ca un scolar. Cat despre ‘crede si nu cerceta’ cred ca la asta se rezuma tot ce stiti despre religie. In nici-o evanghelie nu scrie asa, ci ‘pe toate sa le cercetati, pastrati numai ce e bun’. Asadar, Hrisos ne indeamna la cunoastere si aplicarea ei in scopuri bune. Sunteti victima unor lecturi www. Stiinta este inglobata in Creatie, a incerca sa iesi cu ea in afara denota doar trufia de a te considera mai cu mot. 
  • [Ș]tiinta PROST aplicata musca din religie, nu stiinta in general.
Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la Creștinii își dă cu părerea despre încrederea în biserică

  1. Anonimus zice:

    popor de idioti, nimic nou

  2. ATEULABSOLUT zice:

    Religiile trebuie eliminate din societatea umana, fiindca vehiculeaza idei fanteziste, ireale si absurde, care imbogatesc pe propagandistii lor si-i jecmanesc pe dobitocii de credinciosi.

  3. ion zice:

    ‘religiile trebuie eliminate din societatea umana’ au incercat comunistii si s-a lasat cu sange pe pereti.

  4. Oricât se vor înrai sondajele, Catedrala Mantuirii Neamului se va inalta si probabil va adaposti in anexele sale Uniunile de Creatie ramase fara sedii stabile. Ea va intra intr-un circuit turistic ce va mai include Sofia (Catedrala Alexander Nevski), Belgrad (Catedrala Sfantul Sava), Szeged (Catedrala Votiva), Budapesta (Szent István-bazilika), Esztergom (Primatial Basilica of the Blessed Virgin Mary Assumed Into Heaven and St Adalbert), Praga (Catedrala Sfantul Vitus), Dresden (Frauenkirche) si Cracovia (Catedrala Sfanta Maria si Catedrala Wawelului), cu final in Oas si Bucovina. Peste 3-4 ani, acatistele privind pe coruptii nostri vor fi mai ascultate, acolo Sus, pedepsindu-se familiile mafiote si clanurile politice pana la al noualea neam, fiecare dupa fapta sa.

Lasă un comentariu